Зоран Неговановић, в.д. директора ЈП ''Гас-Рума''
Зоран Борковац, председник Надзорног одбора
Бранислав Лазић, члан Надзорног одбора
Вања Стојић, члан Надзорног одбора
Пратећи светска искуства и савремене трендове у овој области могу се представити неки могући правци развоја елемената дистрибутивног система ЈП "Гас – Рума". Основа за будућу реализацију ових елемената је План развоја дистрибутивног система који је донет фебруара 2013.г. за период 2014.-2018.г.
Циљеви доношења Плана развоја су: повећање сигурности испоруке и развој Система у складу са реално исказаним потребама за прикључење произвођача природног гаса и купаца и обезбеђење нових повезивања са транспортним или другим дистрибутивним системом.
Планом развоја
• приказане су какрактеристике постојећег система;
• дата је прогноза развоја потрошње по примоптредајним местима са ЈП ''Србијагас'';
• пројектовани су губици у дистрибутивном систему по годинама;
• предвиђена је гасификација подручја у којима нема гасне инфраструктуре;
• планиране су реконструкције, ревитализације и модернизације постојећих мрежа;
• дају се сменице развоја и модернизације система мерења , аквизиције података, надзора и управљања;
У циљу смањења губитака, праћења функционисања дистрибутивног система и ефикаснијег и економичног управљања системом тенденција је увођења даљинског мерења (телеметрије) и управљања на сваком нивоу и сваком сегменту потрошње: од МРС појединачних насеља до регистровања потрошње појединачних потрошача из свих категорија. С тим у вези предвиђа се постепена замена за старелих мерача мерачима који могу кориговати измерену количину бар по једном од неколико актуелних параметара корекције (п, Т, З,...) и формирање телеметријског система. Постоји неколико телеметријских технологија али су у нашој земљи ови подаци још на нивоу експерименталних тако да је тешко рећи у овом тренутку шта је оптимум и која од њих има већу вероватноћу опстанка и развоја. Осим потрошње природног гаса телеметрија је већ присутна и развија се са становишта одржавања: ЈП "Гас – Рума" већ има основни телеметријски модул за станице катодне заштите а разматра се и могућност даљинског управљања истим као и телеметријска конрола његових елемената (мерних места).
Осим додатних услуга које се помињу на другом месту а тичу се приступу информацијама од користи за конкретног корисника у свету се одавно користе и различите могућности плаћања утрошеног гаса па тако и могућности ''пре-паид'' потрошње- мерач опремљен читачем чип картице у условима сталне цене и квалитета гаса омогућава кориснику да у сваком тренутку има уплаћену одређену ''авансну'' количину гаса са којом може располагати у одређеном периоду (није потребно периодично очитавање мерача, испостављање рачуна и сл.).
Поред активних мера сигурности које се спроводе по принципу периодичних прегледа у свету постоје и развијају се и пасивне активности- на мрежу и прикључке уграђују се тзв "гас-стоп" вентили који омогућавају брз прекид протока гаса ка делу у којем дође до наглог пада притиска тј. на места оштећења гасовода.
У диспечерском центру у зависности од података о екипама и пословима на терену (употреба ГПРС и технологија мобилне телефоније) оптимизује се рад мобилних екипа у редовним и ванредним ситуацијама, по планираним интервенцијама и позиву.
Предузеће ЈП "ГАС-РУМА" је организовано на функционалном и процесном принципу. Ради јединственог и ефикасног обављања послова у оквиру предузећа ЈП "ГАС-РУМА", образоване су три организационе целине:
• Сектор техничких послова,За потребе функционисања система менаџмента квалитетом, установљава се тело под називом Одбор за квалитет које чине:
• директор предузећа,ЈП "ГАС-РУМА" се бави пружањем услуга дистрибуције природног гаса, пројектовања и изградње разводног и дистрибутивног гасовода, пројектовања и изградње кућних гасних прикључака, пројектовање и изградње кућних гасних инсталација, набавке, испоруке, монтаже и сервисирања гасне опреме. Дугогодишње искуство, лојални и обучени кадрови, квалитет производа и услуга, висок степен прилагодљивости условима тржишта, партнерски односи са испоручиоцима и купцима/корисницима и флексибилност су одреднице које чине снагу ЈП "ГАС-РУМА". Осавремењавање начина рада биће још један одговор претњама које се манифестују кроз појаву нестручне и нелојалне конкуренције, стагнације привредних делатности и појавних облика проблематичних тендера. Евентуалне слабости превазилазе се бољом организацијом и координацијом, односно адекватном применом стандарда ИСО 9001. Мисија и визија, дате у наставку, показују сврху постојања и где ЈП "ГАС-РУМА" види себе у будућности.
Мисија ЈП "ГАС-РУМА"-а заснована је на тржишно оријентисаном пословном систему са циљем потпуног задовољења захтева наших купаца и корисника у сарадњи са провереним добављачима, подизвођачима и другим организацијама ангажованим из аутсорса по најнижим ценама и провереног квалитета, а у сарадњи са најпознатијм домаћим и иностраним произвођачима.
Визија ЈП "ГАС-РУМА"-а је да желимо да будемо синоним компаније која је лидер у својој бранши, пружајући купцима и корисницима најбољу праксу уз обострани интерес.
Претежна делатност предузећа је дистрибуција гасовитих горива гасоводом означена шифром 3522. и обухвата:
• дистрибуцију природног гаса
• управљање дистрибутивним системом
• одржавање дистрибутивног система
• јавно снабдевање природним гасом.
Друга важна делатност ЈП "Гас – Рума", која у основи произилази из основне делатности, јесте развој и изградња гасовода на укупном дистрибутивном подручју где обавља делатност дистрибуције природног гаса. Остале делатности, као што су:
• пројектовање и изградња кућних гасних инсталација,
• пројектовање и изградња кућних гасних прикључака,
• малопродаја гасне опреме ,
• сервис и уградња гасних апарата и друго, у потпуности су у функцији основне делатности кад је у питању квалитет, безбедност и поуздан рад елемената гасоводног система укључујући и унутрашње инсталације потрошача и гасне апарате.
Захваљујући усвојеним принципима, видни су резултати већ урађеног:
• Организовано дежурство,
• Мобилне екипе,
• Сервис,
• Праћење потрошње,
• Праћење парцијалних и глобалних биланса и биланса система,
• Израда статистике из свих области итд.
ЈП "ГАС-РУМА" је извршило идентификацију заинтересованих страна релевантних за систем менаџмента квалитетом, и то:
• корисници/купци,Њихове потребе и очекивања, као и потребе и очекивања организације од истих, приказане су у табели.
Руководство предузећа подстиче транспарентан процес интерних и екстерних комуникација. Спровођењем преиспитивања система менаџмента квалитетом организација прати и преиспитује информације о својим заинтересованим странама и њиховим релевантним захтевима.
Заинтересоване стране | Потребе и очекивања заинтересованих страна |
Купци/корисници | Купци/корисници очекују од организације да извршава уговорне обавезе у зацртаном року и захтеваном квалитету. Организација очекује да добије адекватне захтеве потреба. Организација очекује исплате без кашњења у односу на уговор. |
Запослени | Очекују стабилност пословања, висок стандард и рад у здравом и безбедном окружењу. Организација очекује лојалност, одговорност и посвећеност послу.Организација очекује да запослени извршавају своје радне задатке стручно, у складу са документацијом и правилима добре праксе.Организација очекује да запослени пријављују све уочене неусаглашености, иницирају корективне и превентивне мере у циљу унапређења рада и учествују у њиховом спровођењу. |
Друштвена заједница | Очекује друштвено одговорно пословање и бригу о безбедности и здрављу на раду. Организација очекује кооперативност и информисаност од стране органа друштвене заједнице. |
Добављачи, подизвођачи и остале организације ангажоване из аутсорса | Обострано се очекује пуна сарадња и кооперативност у складу са најбољом постојећом праксом. |
Банке и осигуравајућа друштва | Очекују стабилност пословања и солвентност организације (без финансијских турбуленција и појаве акцидената, односно ванредних ситуација било које врсте).Очекују редовну исплату рата кредита и премија осигурања. Организација очекује коректне банкарске каматне стопе при узимању кредита и брзу исплату реалне штете од стране осигуравајућих кућа у случају појаве акцидента који је предмет осигурања. |